Nya vandringskängor och väl spenderade julklappspengar

Dagen före julafton var jag på XXL och plockade upp ett par nya vandringskängor. Det blev dessa från Haglöfs och de sitter otroligt bra på foten (men måste kanske gås in något innan jag kan använda dem på längre vandringar). Ger rejält stöd för ankeln och känns överlag stabila. Tanken är att jag ska kunna använda dem både på dagsutflykter i skogen och på längre vandringar (jag är ju t.ex. väldigt sugen på Jämtlandstriangeln i sommar/tidig höst). På julaftons morgon tog jag på mig dem och tänkte att det är väl lika bra att börja gå in skorna direkt.


Så tog jag en vacker morgonpromenad i det otroligt frostiga och fina landskapet. Jag gick en sväng i Grimsta (samma tur som jag tog häromdagen. Nog trycker skorna lite på något ställe, men rejäla kängor måste ju gås in så det var väntat. Jag hade sedan på mig skorna hela dagen och trivdes bra i dem. Nere vid Kaananbadet gled en grupp paddlare på kajaker förbi. Det såg otroligt härligt ut och jag ser fram emot att börja paddla lite i sommar.



Så gick jag genom skogen tillbaka till Maltesholmsbadet och jag fick se både söta rådjur skutta förbi och två ekorrar leka i träden. Naturen var otroligt vackert frostig. Efter promenaden bar det av mot julfirande med familjen, som blev något annorlunda än vanligt. Vi höll oss nämligen utomhus större delen av dagen. I julklapp fick jag bl.a. en bra slant som jag redan beställt tält, sovsäck och liggunderlag för. Jag ser fram emot att börja övernatta i naturen, och har nu köpt bra grejer så jag ska kunna börja redan nu under vintern. Jag jobbar på med min B-uppsats, och planerar att inviga tältet och grejerna så snart jag lämnat in den (men det förutsätter ju att jag får leveranserna snart). Inspirationen flödar! Nu har jag i alla fall den utrustning jag behöver.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ny blogg och vandring i Storskogen

Lunchpromenad i Grimsta