Tillbaka till Tyresta

Idag var jag på date. Jag tog med mig hunden och så åkte vi och promenerade i Tyresta nationalpark. Det var kul att träffa någon som delar samma friluftsintresse som jag, och dessutom kändes det roligt att över huvud taget träffa någon annan än familjen. Man har ju isolerat sig så förfärligt nu på grund av pandemin. Men vi tyckte att vi ändå kunde ses eftersom vi skulle hålla till utomhus och vi var duktiga med att hålla avstånd. Vi började med att gå Tyresta Urskogsstig och sedan gick vi i princip samma väg som jag och Dixie gjorde i torsdags, och stannade vid samma vindskydd men satte oss den här gången på en klippa vid sjön och drack kaffe och fikade. Sedan tog vi oss samma väg tillbaka igen som vi kom. Det var mycket folk i nationalparken idag, så Tyresta rekommenderas definitivt på en veckodag istället för en helg, om man har möjlighet. Jag hade inte med mig min kamera idag så tog bara en ganska dålig mobilbild, men det får duga. 



Kommentarer

  1. Vad mysigt :)
    Det är verkligen mycket mer folk mitt på dagen en helg än vad det är tidigt på morgonen eller på en vardag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag märkte det, mycket mer folk igår än i torsdags!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ny blogg och vandring i Storskogen

Nya vandringskängor och väl spenderade julklappspengar

Lunchpromenad i Grimsta