Lunchpromenad i Grimsta

Det är skönt att ha natur nära inpå. Idag tog jag bilen ner till Maltesholmsbadet, bara 5 minuter eller en något längre promenad ifrån där jag bor. Där parkerade jag och promenerade sedan längs vattnet ner till Kaananbadet. Vägen är bred och väl preparerad så framkomligheten är bra även för de med t.ex. barnvagn.

Det är så skönt och rogivande att promenera längs vattnet, även en grå dag i december. Men platsen är förstås ännu vackrare på sommaren, när träden är fulla av grönska och solen skiner. Då kan man passa på att ta ett dopp när man kommer fram till Kaananbadet. 


Vid Kaananbadet ligger ett otroligt trevligt trädgårdscafé som har öppet med livemusik och grill hela somrarna. Idag svängde jag dock upp i skogen och hamnade väl ungefär längs den här rutten. Det är vackert i skogsområdena i Grimsta, men visst, det är väl ingen vildmark direkt. Men det var ändå skönt att få promenera över lite rötter och stenar och vara ensam med sina tankar en stund. Och syre! Frisk luft och motion.


Nu, åter till studierna. Det känns som jag kommer orka en stund till framför böckerna nu när jag fyllt på med lite frisk luft och energi.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ny blogg och vandring i Storskogen

Nya vandringskängor och väl spenderade julklappspengar