Ny jägarpanna och sug efter utflykt

Idag var jag snabbt inne på ett folktomt Biltema för att handla lite saker. Dumt i pandemitider, jag vet! Men nu blev det så. Jag äger ju som ni kanske förstått inte särskilt mycket friluftsutrustning, och framförallt inget att laga mat i på turen. Några termosar, men inga kokkärl och verkligen inget stormkök. Så sprang jag på den här jägarpannan för endast 179 sek! Perfekt när man gjort upp eld i naturen och är lite hungrig - så kan man faktiskt laga mat över öppen eld! Den är liten och behändig i storleken så att den går lätt att få ner i packningen. Visst väger den lite men den passar ju perfekt för kortare turer där man ändå planerar att göra upp eld. Handtaget är vikbart så den tar inte särskilt stor plats.


Nu är jag ännu mer taggad på helgens utflykt, då jag planerar att göra upp eld och använda min nya stekpanna för första gången. Igår skrev jag ju att jag var sugen på Tyresta nationalpark på lördag, men vid närmare eftertanke kanske det inte är särskilt smart. Jag har hört mig för och det är tydligen riktigt mycket folk i Tyresta på helgerna - så Fornborgsslingan får vänta tills jag har möjlighet att åka dit en vardag. Istället har jag nu läst in mig på Vinterskogens naturreservat i Botkyrka. Kanske får jag inte bara med mig hunden den här gången, jag försöker övertala mor min att följa med också. Inspirationen flödar här hemma och jag längtar ut i naturen!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ny blogg och vandring i Storskogen

Nya vandringskängor och väl spenderade julklappspengar

Lunchpromenad i Grimsta